Thursday, November 11, 2010

Bezva kluk na úředním šimlovi

Tak jsem se poprvé odhodlal přerušit řetězec kryštofových blogů a myslím že je čas aby taky něco napsal táta.
To co je ten náš kluk za dítě myslím nebudu moc rozpatlávat....protože jako rodič můžu říct jen to nejlepší a obzvlášť jako táta o svým klukovi. Možná chci jen říct, že mě moc mrzí že si spolu třeba nikdy nezakopem do balónu, nedáme závody na kole, nezahrajem hokej na rybníku a vůbec bude spoustu věcí kvůli kterým jsem chtěl kluka(alespoň jednoho) a asi nám nevyjdou. Jasný....máme přece ještě jednoho takže si to můžu jako táta vynahradit s ním, ale mně to není líto kvůli mně, ale kvůli tomu prckovi protože jako "zdravý" člověk vím jak je tohle všechno bezva a jaký to bylo s mým tátou. Každopádně věřím, že spousta těchto aktivit se dá obejít různými jinými které snad budou Kryštofa bavit a mne s ním.
Ale co vám chci říct....
Začínáme se čím dál víc setkávat s "úředním šimlem" a zjišťovat jak pracují naše státní instituce a jak se lidské hodnoty ztrácí v propadlišti byrokracie. To čím jsme si prošli po našem návratu z Velké Británie před rokem a půl, kvůli tomu že se Kryštof narodil tam už ani nezmiňuji, ale hodně se to podobá tomu do čeho se opět dostáváme. Už jsem doufal že po vyřízení kryštofova českého rodného listu nebudu kromě výměny řidičáku muset nikdy na úřad, ale to jsem se přepočítal, protože jsem ještě netušil že se v Kryštofovi skrývá překvapení v podobě SMA. Takže v souvislosti s tím teď pro začátek potřebujeme vyřídit průkaz ZTP/P abychom měli nárok na příspěvky na některé pomůcky a abychom měli všechny "výhody" zdravotně postižených. To je samozřejmě teprve začátek naší dlouhé cesty po úřadech protože tímhle průkazem to nekončí. Nicméně rychlost a ochota s jakou tohle probíhá mi začína naznačovat že to nebude žádná procházka růžovou zahradou. Konečně(po měsíci a půl) se nám podařilo alespoň dostat z kompetentní osoby vyjádření že můžou zahájit proces schvalování naší žádosti, respektive posuzování jejího opodstatnění. Takže doufejme, že zvítězí zdravý rozum a odborná komise uzná že Kryštof opravdu potřebuje a potřebovat vždycky bude, celodenní péči. Držte nám palce:)

No comments:

Post a Comment