Tuesday, September 3, 2013

A máme po prázdninách

Tak včera jsem nastoupil do úplně nové školky. Do té jsem ještě nechodil, ale je zatím nejblíž našemu domu. Když to všechno dobře půjde, tak tady budu jednou chodit i do školy, takže si tu musím udělat nové kamarády. Zatím se mi tu docela líbí a nechce se mi odpoledne domů, tak uvidíme. Mám hodnou paní učitelku a asistentku, která ale se mnou nemá zase tolik práce. Snažím se totiž dělat všechno sám. Brácha tady taky chodí do školky, ale není ve stejné třídě jako já. Je v jiné budově a vyprávěl mi, že tam má taky spoustu hraček. Možná se tam zajdu někdy podívat, abych věděl, jaké hračky tam mají.

Než jsme ale šli do školky, ještě jsme si pořádně užili zbytek prázdnin. Po tom, co se mamka s námi vrátila z chaty, tak jsme jeli na dovolenou s partou kamarádů na Benecko. Bydleli jsme v takové veliké chalupě, kde měli hezkou zahradu s klouzačkou







a domečkem, ve kterém jsme si mohli s dětma hrát. Dělali jsme spoustu výletů, protože v Krkonoších je to moc krásný. Byli jsme ve Vrchlabí na pivních slavnostech, kde jsme skákali v nafukovacím hradu nebo si malovali a modelovali. Byli jsme na výletě na Černé hoře, kam jsme vyjeli lanovkou. Tam jsme udělali krátký výlet, protože s vozíkem se tam moc jezdit nedá a zase jsme sjeli tou lanovkou dolů. Nejvíc výletů jsme ale dělali v okolí Benecka. Když se vylezlo kousek nad naší chatu, tak tam bylo spousta malin.
S Agátkou a Matesem jsme podnikli pár procházek na maliny a na hřiště. Mamka nám pořád trhala maliny a tak jsme měli pořád plnou pusinku. Trhali jsme si i sami, ale někdy to bylo na vozíku složitý. Přímo v Benecku měli letní dráhu, na které se jezdilo v takových gumových kolech. To mě bavilo moc a mohl bych tam klidně jezdit doteď. Stejně tak jako ty tříkolky co tam měli, na kterých jsem jezdil s tátou z kopce. Vždycky jsem kus řídil já a pak jsme dělali smyky. Z Benecka jsme si udělali procházku na  Rovinka na ovocné knedlíky. Ta asfaltka, po které jsme jeli, nebyla moc dobrá, protože to strašně drncalo. Ale nakonec jsem to zvládl. Byli jsme se podívat i na farmě Hucul, kde měli koníčky. Na těch jsme se projeli i s bráchou a taky jsme si pohráli na jejich hřišti. Měli tam hezké dřevěné prolejzačky a mezi nimi se pásly a procházely kozičky. Byli jsme se taky podívat v Jilemnici na pouti, kde jsme si užili spoustu atrakcí.

Z Benecka jsme odjížděli v pátek a tak jsme se ještě přesunuli do Horního Adršpachu, kde má tátova teta chatu. Táta tam jezdil, když byl malý a tak nám to chtěl ukázat. Je to úplně na samotě hned vedle lesa a je tam úplné ticho. V sobotu jsme si udělali výlet motoráčkem do Trutnova, kde jsme si dali oběd. Jáchymek měl svátek a tak jsme se chtěli podívat do hračkářství, aby měl dárek a nějakou oslavičku. Všechny obchody ale byly zavřené a tak měl Jáchymek smůlu. Večer jsme měli buřtíky na ohništi na zahradě. Museli jsme předtím nejdřív nasbírat dřevo a tak jsme to udělali tak, že táta ho přinesl na kraj lesa a já ho vždy odvezl k ohništi. Pomáhal jsem ho tátovi I naštípat a pak zapálit ten oheň. Mamka připravila a nakrájela špekáčky a pak mi je pomohla I opéct. Mamka umí nejlíp opejkat špekáčky totiž. Celý víkend bylo krásný počasí a tak jsme mohli vždycky ráno snídat na zahradě úplně všichni. Večer jsme si zase úplně všichni zalezli do postýlky a koukali se třeba na pohádku. Když jsme odjížděli, tak zatímco mamka připravovala oběd a balila nám věci, šli jsme se ještě s tátou projít do lesa. Kousek od chaty je totiž taková stezka, po které vede polsko-česká hranice. Rostlo tam spoustu borůvek a tak jsme si na nich pochutnali.
Byla to moc hezká dovolená a měli jsme štěstí I na počasí. Za celý týden pršelo jen jednou a jednou jen tak mrholilo. Do té stejné chaty se na Benecko chystáme I na Velikonoce, tak se zase moc těším.

 

No comments:

Post a Comment